Příprava nemovitosti na prodej

Společnost Ponte reality nabízí svým klientům komplexní služby v nejvyšší možné kvalitě. Tuto kvalitu chceme garantovat i u všech specializovaných oborů. V takovém případě je pro nás nejlepším řešením spolupráce se smluvními partnery, kteří jsou specialisté v dané problematice. Jedním z takových oborů je i Home Staging.

Co je Home Staging?

Každou nemovitost je třeba před uvedením na trh připravit tak, aby poutala pozornost. Dále je vhodné nemovitost zatraktivnit pro konkrétní skupinu kupců. Home Staging je velice snadným a účinným nástrojem, jak prodat či pronajmout nemovitost rychle a za nejvyšší možnou cenu. V rámci naší spolupráce s profesionální homestagingovou firmou Ukázkový domov získáte exkluzivní nabídku poradenství i služeb v této oblasti.

Hlavní cíl Home Stagingu.

Cílem Home Stagingu není klasická designérská práce. Homestager pracuje v první řadě s tím, co už v domě je. Poměrně často jde i jen o obyčejný úklid a uspořádání věcí. Homestager se snaží objekt odosobnit, zneutralizovat a zároveň zatraktivnit pro předem vytipovanou skupinu potencionálních kupců. V reálu to pak vypadá tak, že se přebytečný nábytek a dekorace odstraní. Pokud je toho naopak nedostatek, tak se doplní. Homestager uvažuje z pohledu kupujícího o smysluplných kosmetických úpravách (natřít topení, vymalovat…), případně investicích (nové světlo, zrcadlo v koupelně, atd.).

 

Společnost Ukázkový domov vznikla jako jedna z prvních společností v oboru Home Staging v České republice. Firma působí převážně na území Prahy a Středočeského kraje. Její majitelka Pavlína Glacnerová studovala Home Staging ve Spojených státech. Je certifikovaným členem Realitní komory České republiky a Americké Asociace Home Stagerů a Redesignerů . Patří mezi přední odborníky v tomto oboru v České republice. Proto jsme jí požádali o několik reakcí na názory, které jsou díky neznalosti tohoto mladého oboru mezi klienty stále dost rozšířené.

 

 

Pokud prodávám nemovitost za slušnou cenu, není třeba, abych ji jakkoliv dále upravoval a investoval do ní.

Pokud je nemovitost správně ohodnocená nebo dokonce podhodnocená, je celkem pravděpodobné, že se za požadovanou cenu prodá. Zkušený makléř však dobře ví, že pokud je prezentace nemovitosti atraktivní, prodá se mnohdy i za vyšší cenu, než je v dané lokalitě běžné. A především výrazně rychleji než konkurenční nabídky. Což je v některých případech dokonce důležitější než samotná prodejní cena.

 

Home Staging je zbytečně drahý luxus, který si mohou dovolit jen movití zájemci.

Home Staging je poměrně mladý obor. Mnozí lidé si myslí, že jde o něco výběrového, protože se zde doposud minimálně aplikoval. Navíc jsou přesvědčeni, že bude stát spoustu zbytečně vynaložených peněz. Pravda je však taková, že Home Staging může být i jen krátká návštěva odborníka u Vás doma. Ten poskytne jednoduchý návod a seznam toho, co si můžete a jistě i zvládnete za minimální náklady udělat nebo obstarat sami. Zkuste si zjistit, kolik vás bude stát Home Staging. A porovnejte tuto cenu s procentuální slevou, kterou budete nuceni uplatnit v případě, že o nemovitost dlouho nikdo neprojeví zájem.

K tomu, aby starší kuchyň nebo koupelna vypadala atraktivně, je nutné ji kompletně předělat, vyměnit spotřebiče.

Existuje mnoho příběhů o tom, jak majitel nemovitosti investoval nemalé prostředky do starého bytu: nechal udělat novou kuchyňskou linku, vyměnil radiátory apod. Přesto se mu nepodařilo nemovitost výhodně pronajmout nebo prodat. Mnohdy stačí málo, aby prostor působil hezky, čistě a upraveně. Na druhé straně ani nákladná investice nezajistí, aby z nemovitosti „dýchala“ atmosféra, do které se kupující zamilují. A o to se Homestager snaží především. Třeba se noví majitelé chystají pořídit úplně jinou linku nebo naprosto odlišný obklad…

 

Home Staging Vám pomůže k dosažení vysoké ceny nemovitosti v každém případě.

Ač krásný a promyšlený, Home Staging neprodá nemovitost za jakoukoli cenu. Pokud bude např. nemovitost v neatraktivní lokalitě nabízena za cenu nemovitostí v centrální části města, ani špičkový homestager nemá šanci prodávajícímu pomoci. K tomu není třeba nic dodávat. Snad jen zopakovat, že realistická cena nemovitosti je prvním a zásadním předpokladem úspěšného Home Stagingu. Zde je velice důležitá spolupráce se zkušeným makléřem, který dokáže při tvorbě obchodní strategie a prodejní ceny kvalifikovaně poradit.

Home Staging dokáže hravě udělat každý architekt nebo designér.

Mnoho designérů a architektů uvádí Home Staging jako svůj přidružený obor. Home Staging z jejich oborů skutečně nemálo čerpá. Homestager má tu výhodu, že se může na nemovitost dívat očima nezatíženýma těmito obory. Neřeší, kde vybourat nebo postavit příčku, jaký je letošní barevný trend apod. Jeho cílem je interiér do jisté míry odosobnit, zdůraznit přednosti, potlačit nedostatky a z minima vytěžit maximum. I lékař může být dobrým bylinkářem, ale uvažte, kolik takových znáte…

 

Home Staging nelze aplikovat v domácnosti, kde se stále ještě bydlí.

Pokud majitel v nemovitosti bydlí, jde o fantastickou výzvu. Majitel často začne vidět svůj domov ze zcela jiného úhlu. To se mu nakonec může velice vyplatit při zařizování nového domova. Navíc se majitel i do jisté míry odosobní a prožívá pak odchod z důvěrně známého prostředí lépe. Pozor! Hranice vytyčuje vždy klient. Homestager navrhuje, radí, pomáhá. Ale klient má vždy poslední slovo. Pokud homestager navrhne odstranit kus nábytku, který však klient smysluplně potřebuje, jistě se spolu domluví na řešení. Existují tipy, jak domácnost rychle připravit během dvaceti minut, pokud dojde k neplánované návštěvě zájemce o nemovitost.